Dikkat: Tarayıcınızda JavaScript betiklerinin yürütülmesi devre dışı bırakılmış. Bu nedenle bu anketteki tüm soruları yanıtlayamayabilirsiniz. Lütfen tarayıcı ayarlarınızı denetleyin.

Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü Değerlendirme Anketi

Sayın Katılımcı,

Bu anket çalışması Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Akreditasyon Komisyonu tarafından İktisat Bölümü öğrencilerinin eğitim ve öğretim ile ilgili algılarını ölçmek için hazırlanmıştır. Anketin geçerli olması bakımından tüm soruların gerçekçi bir şekilde cevaplandırılması gerekmektedir. Zaman ayırdığınız için teşekkür ederiz.

İİBF Akreditasyon Komisyonu

Bu ankette 9 soru vardır.
Bu anket anonimdir..

Özellikle bir soruda sorulmadıkça, anketiniz ve yanıtlarınızla ilgili kayıtlarda sizin kim olduğunuzu belirten bir bilgi bulunmaz.

Bu ankete erişmek için bir anket kodu kullandıysanız, bu kodun kim olduğunuzu belirlemek için yanıtlarınızla birlikte kaydedilmediğini özellikle belirtmek isteriz. Kodlar ayrı bir veritabanında saklanır ve yalnız anketi doldurup doldurmadığınızı belirlemek için kullanılır. Anket kodları ile anket yanıtlarını eşleştirmenin bir yolu yoktur.

1. Bölüm Kişisel Bilgileriniz
(Bu sorunun yanıtlanması zorunludur)

1. Cinsiyetiniz

(Bu sorunun yanıtlanması zorunludur)

2.  Sınıfınız

Sınıfınız:
2. Bölüm (İktisat Bölümü Eğitim ve Öğretimine Dair Görüşleriniz)

Katılma Düzeyi: 

1. Kesinlikle katılmıyorum 2. Katılmıyorum 3. Kararsızım 4. Katılıyorum 5. Kesinlikle katılıyorum

(Bu sorunun yanıtlanması zorunludur)

İktisat bölümü eğitim ve öğretimine dair aşağıdaki ifadelere katılma düzeyini işaretleyiniz.

Dönem başında öğrenciler dersle ilgili hedeften haberdar edilir.
Derste kullanılan görsel ve işitsel materyaller/ders kaynakları konuyu destekler niteliktedir.
Dersler zamanında başlar ve biter.
Öğretim üyeleri derste sorularımızı dinler ve cevaplamak için zaman ayırır.
Ders Bilgi Paketinde belirtilen konular, belirtilen haftalarda işlenir.
Dersler aksamadan eksiksiz yürütülür.
Derslerle ile ilgili kaynaklar hakkında yeterli bilgi verilir.
Öğretim üyeleri ders saatleri dışında derslerle ilgili olarak öğrenciye zaman ayırır.
Dersin hocası dersin gerekliliklerini ve yükümlülüklerini detaylıca açıklar.
Dersi yürüten öğretim üyeleri öğrenciyi derse katılıma teşvik eder.
Dersi yürüten öğretim üyeleri ders süresini verimli kullanır.
Dersi yürüten öğretim üyeleri sınavlar, ödev vd. etkinlikler hakkında dönüt (feedback) verir.
3. Bölüm (İktisat Bölümü Eğitim Amaçlarına İlişkin Görüşleriniz)

Katılma Düzeyi: 

1. Kesinlikle katılmıyorum 2. Katılmıyorum 3. Kararsızım 4. Katılıyorum 5. Kesinlikle katılıyorum

(Bu sorunun yanıtlanması zorunludur)

İktisat Bölümü eğitim amaçlarına ilişkin aşağıdaki ifadelere katılma düzeyini işaretleyiniz.

Öğrenciye iktisat eğitimi boyunca bölümle ilgili teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve fikirleri ve verileri anlama, yorumlama ve eleştirme yeteneği kazandırılır.
Öğrenciye ekonomiye ilişkin verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilmesi için gerekli uygulamaları sunmak ve kullanım yeteneği kazandırılır.
Öğrenciye alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazandırılır.
Öğrenciye mesleki ihtiyaçlarını belirleyebilme yeteneği ve mesleki gelişimine yönelik faaliyetleri planlayıp yönetebileceği deneyimler kazandırılır.
Öğrenciye aldığı eğitimle birlikte, mezuniyet sonrası alanına ilişkin çalışmaları bağımsız ve takım olarak gerçekleştirebilme becerisi kazandırılır.
Öğrenciye iktisadi ve mali yönetim, finansal okuryazarlık, sosyal güvenlik hakları, fayda-maliyet analizi, sürdürülebilir ekonomik kalkınma konularında farkındalık kazandırılır.
4. Bölüm (İktisat Bölümünün STAR Çıktılarını Sağlama Durumlarına İlişkin Görüşleriniz)

Katılma Düzeyi: 

1. Kesinlikle katılmıyorum 2. Katılmıyorum 3. Kararsızım 4. Katılıyorum 5. Kesinlikle katılıyorum

(Bu sorunun yanıtlanması zorunludur)

İktisat Bölümü öğrencilerinin STAR Çıktılarını sağlama durumlarına ilişkin aşağıdaki ifadelere katılma düzeyini işaretleyiniz.

Öğrenciler alanıyla ilgili kuramsal ve olgusal bilgiye sahiptir.
Öğrenciler alanıyla ilgili bilişsel ve uygulama becerisine sahip olmaktadır.
Öğrenciler alanıyla ilgili bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olmaktadır.
Öğrenciler alanıyla ilgili öğrenme yetkinliğine sahip olmaktadır.
Öğrenciler ilgili iletişim ve sosyal yetkinliğe sahip olmaktadır.
Öğrenciler alana özgü yetkinliklere sahiptir.
5. Bölüm (İktisat Bölümü Program Çıktılarına İlişkin İlgili Görüşleriniz)

Katılma Düzeyi: 

1. Kesinlikle katılmıyorum 2. Katılmıyorum 3. Kararsızım 4. Katılıyorum 5. Kesinlikle katılıyorum

(Bu sorunun yanıtlanması zorunludur)

İktisat Bölümü program çıktılarına ilişkin aşağıdaki ifadelere katılma düzeyini işaretleyiniz.

Öğrenci iktisadi düşüncenin gelişimi ve birikimini inceleyip eleştirel gözle değerlendirebilir.
Öğrenci güncel iktisadi sorunların çözümünde kullanılabilecek farklı iktisat kuramlarını test etmeye yönelik bilgi ve yöntemlere hâkim olur.
Öğrenci kurum veya örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapabilir.
Öğrenci iktisat alanında edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirebilir, sahip olduğu bilginin yeterliliğini ve öğrenme gereksinimlerini tespit edebilir, eksikliklerini gidermek için öğrenmesini yönlendirebilir.
Öğrenci iktisat ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
Öğrenci iktisat ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilir.
6. Bölüm (İktisat Bölümünün Programa Özgü Ölçütlerine İlişkin Görüşleriniz)

Katılma Düzeyi: 

1. Kesinlikle katılmıyorum 2. Katılmıyorum 3. Kararsızım 4. Katılıyorum 5. Kesinlikle katılıyorum

(Bu sorunun yanıtlanması zorunludur)

İktisat Bölümü programa özgü ölçütlerine ilişkin aşağıdaki ifadelere katılma düzeyini işaretleyiniz.

Öğrenci ekonomik ve mali politikalar, mikro ekonomik uygulamalar ve küresel ekonomi alanında bilgi, beceri ve yetkinlik kazanır.
Öğrenci finansal okuryazarlık, sosyal güvenlik hakları, fayda-maliyet analizi, sürdürülebilir ekonomik kalkınma konularını anlama ve yorum yapabilme yetkiliğine sahip olur.
Öğrenci ulusal ve uluslararası ekonomik gelişmeleri izleyen, kamu ekonomisi, para politikası, iktisadi büyüme, bölgesel kalkınma, Avrupa Birliği ve Türkiye ilişkileri alanlarında bilgi, beceri ve yetkinlik kazanır.
7. Bölüm (İktisat Bölümünün Öğretim Planına İlişkin Görüşleriniz)

Katılma Düzeyi: 

1. Kesinlikle katılmıyorum 2. Katılmıyorum 3. Kararsızım 4. Katılıyorum 5. Kesinlikle katılıyorum

(Bu sorunun yanıtlanması zorunludur)

İktisat Bölümü öğretim planına ilişkin aşağıdaki ifadelere katılma düzeyini işaretleyiniz.

Öğretim planındaki dersler güncel mesleki konular hakkında bilgi sahibi yapar.
Bölüm öğretim planı kapsam ve içeriği, öğrencilerin güncel ve gelecekteki ihtiyaçlarına dönüktür.
Öğretim planındaki dersler, alandaki yenilikleri ve gelişmeleri öğrencilerle paylaşır.
Öğretim planında iktisat alanıyla ilgili yeterlikleri kazandırıcı temel (ana) dersler bulunur.
Öğretim planında öğrencilerin ilgilerini/ ihtiyaçlarını karşılayacak sayı ve çeşitlilikte seçmeli ders bulunur.
Eklemek İstediğiniz Görüşleriniz.

Anket dışında dersler ve eğitim konusunda belirtmek istediğiniz konuyu yazabilirsiniz.

Ankete gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkür ederiz.